ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΙΠΤΑΜΕΝΟΥ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΣΩΜΑΤΩΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
& ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
 
 Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας - Μονάδα Πτητικών Μέσων  

Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας - Μονάδα Πτητικών Μέσων

ΥΠΑ/ΜΠΜ

ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΟ ΕΡΓΟ

    1. Η Μονάδα Πτητικών Μέσων είναι μία από τις Ειδικές Υπηρεσίες της ΥΠΑ και σύμφωνα με το οργανόγραμμα υπάγεται στον  Διοικητή και εποπτεύεται από τον Γενικό Διευθυντή Αεροναυτιλίας. Αποτελείται από δύο τμήματα. Το τμήμα Αεροσκαφών (ΜΠΜ/Α) και το τμήμα Από Αέρα Ελέγχου Ραδιοβοηθημάτων (ΜΠΜ/Β). Στεγάζεται στο ισόγειο του κτιρίου «Δ» της Υπηρεσίας Ελέγχου Περιοχής και το Αεροσκάφος με το οποίο επιχειρεί σταθμεύει στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) «Ελ. Βενιζέλος».
    2. Εχει σαν κύρια αρμοδιότητα την πιστοποίηση της αξιοπιστίας των Ραδιοναυτιλιακών Βοηθημάτων της Ελλάδος (ΥΠΑ - ΠΟΛΕΜΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ -  ΠΟΛΕΜΙΚΟ ΝΑΥΤΙΚΟ - ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ ΣΤΡΑΤΟΥ). Ταυτόχρονα μέσω ειδικών συμφωνιών πιστοποιεί και τα αντίστοιχα συτήματα των Υπηρεσιών Πολιτικής Αεροπορίας της ΚΥΠΡΟΥ και της ΑΛΒΑΝΙΑΣ, έχει δε σαν στόχο την σύναψη αντίστοιχων συμφωνιών με άλλες χώρες της Βαλκανικής και άλλων γειτονικών κρατών.Η αρμοδιότητα αυτή προκύπτει από τον Οργανισμό της ΥΠΑ (Π.Δ. 56/89) σε συνάρτηση με τον ισχύοντα Κανονισμό Αεροσκαφών της. Για τον σκοπό αυτό τηρούνται σχολαστικά τα προβλεπόμενα από την ΜΟΔ16 (Από Αέρα Ελεγχος Βοηθημάτων Πτήσεως) καθώς και από τα DOC8071 του ICAO και Flight Inspection Manual της FAA, σε ότι αφορά το σκέλος των Πολιτικών Ραδιοβοηθημάτων , και του STANAG 3374, σε ότι αφορά τα Ραδιοβοηθήματα ευθύνης της Πολεμικής Αεροπορίας.
    3. Τα ανωτέρω προσδιορίζουν και τον χαρακτήρα των παρεχομένων υπηρεσιών από την Μονάδα, οι οποίες έχουν καθαρά χαρακτήρα Κρατικού Ελέγχου με ταυτόχρονη αυστηρή τήρηση της σχέσης Ελεγκτή και Ελεγχόμενου, όπως ρητά προβλέπεται και από τη  Σύμβαση του Σικάγου την οποία έχει υπογράψει και η Ελλάδα.Με το σκεπτικό αυτό έχει προβλεφθεί στον ισχύοντα Οργανισμό της Υπηρεσίας, η ανεξαρτησία και αυτοδυναμία της Μονάδας, με την υπαγωγή της άμεσα κάτω από την Γενική Διεύθυνση Αεροναυτιλίας και τον Διοικητή.
    4. Απαραίτητη προϋπόθεση για την παροχή αξιόπιστων υπηρεσιών είναι αφενός η στελέχωση της Μονάδας με εξειδικευμένο προσωπικό (Χειριστές - Ηλεκτρονικοί) και αφετέρου η ύπαρξη υψηλής σύγχρονης τεχνολογίας εξοπλισμού (Αεροσκάφος - Σύστημα Από Αέρα Ελέγχου). Να σημειωθεί ότι η ανωτέρω διαθεσιμότητα των στελεχών της Μονάδας είναι άμεσα εξαρτημένη από την απαραίτητη συνεχή εκπαίδευση - επιμόρφωση, τόσο για τους Χειριστές (Flight Simulator - ικανότητα προσέγγισης σε CAT II ILS κ.λ.π.), όσο και για τους Ηλεκτρονικούς - Ιπτάμενους Ελεγκτές (σύγχρονα συστήματα - εξειδικεύσεις κ.λ.π.). Εδώ θα πρέπει να τονισθεί και η αναγκαιότητα συμπλήρωσης της σύνθεσης της Μονάδας με άλλες ειδικότητες όπως, ικανού αριθμού  Μηχ. Αεροσκαφών (σήμερα η Μονάδα διαθέτει μόνο έναν) , Επιμελητή Πτήσεων κ.λ.π. Ιδιαίτερη σημασία θα πρέπει να δοθεί και στον χρόνο που απαιτείται για την αξιοποίηση νέου προσωπικού, ο οποίος εκτιμάται στα δύο περίπου χρόνια, από μηδενική βάση μέχρι την ανάθεση υπευθύνων καθηκόντων(Χειριστές - Ηλεκτρονικοί χωρίς ειδικότητα Από Αέρα Ελέγχου).
    5. Σε ότι αφορά τον εξοπλισμό (πτητικά μέσα - κονσόλα)παλαιότερα η Μονάδα επιχειρούσε με δύο Αεροσκάφη τύπου DC-3 (Ντακότα) και ένα ελικόπτερο. Αυτά αντικαταστάθηκαν το 1978 με το σημερινό το οποίο είναι BEECHCRAFT KING-AIR 200 το δε ελικόπτερο έχει προ πολλού αποσυρθεί. Σήμερα βρίσκεται σε τελική φάση και η διαδικασία προμήθειας νέου Αεροσκάφους το οποίο προβλέπεται να είναι τύπου CESSNA CITATION X. Σε ότι αφορά τον ειδικό ηλεκτρονικό εξοπλισμό, το εγκατεστημένο στο σημερινό Αεροσκάφος σύστημα είναι το μοναδικό που λειτουργεί διεθνώς, καλύπτοντας με μεγάλη προσπάθεια τις τρέχουσες ανάγκες και αυτό ύστερα από ουσιώδεις παρεμβάσεις που κατά καιρούς του έχουν γίνει από τους Ηλεκτρονικούς της Μονάδας (αντικατάσταση καταγραφικού, αναβάθμιση, αντικατάσταση δεκτών, εγκατάσταση δέκτου GPS). Στο νέο αεροσκάφος προβλέπεται η εγκατάσταση υπέρσύγχρονου συστήματος το οποίο θα καλύπτει όλες τις ανάγκες μας ενώ ταυτόχρονα θα μας δίνεται η ευκαιρία παροχής Υπηρεσιών υψηλού επιπέδου και σε άλλες γειτονικές χώρες. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι λόγω τις διαδικασίας που ακολουθούμε σε σχέση με τις προγραμματισμένες συντηρήσεις του υπάρχοντος Αεροσκάφους (πραγματοποιούνται σε εξουσιοδοτημένα επισκευαστικά κέντρα στην Γερμανία) αυτό είναι σε άριστη λειτουργική κατάσταση η οποία μπορεί να διατηρηθεί για αρκετά χρόνια ακόμη. Αυτό μας δίνει την δυνατότητα αντικαθιστώντας το πεπαλαιωμένο σύστημα Από Αερα Ελέγχων να επιχειρούμε μελλοντικά με δύο Αεροσκάφη αποκομίζοντας  από αυτό πολλαπλά οφέλη (π.χ. μείωση του κόστους ανά αποστολή, δυνατότητα κάθετης αύξησης του ετήσιου όγκου αυτών).
    6. Η Γεωγραφική θέση της χώρας μας, σε συνδυασμό με την ιδιομορφία του εδάφους της και του μεγάλου αριθμού νησιωτικών περιοχών (πράγμα το οποίο την καθιστά μοναδική στον Ευρωπαικό χώρο) δημιουργεί αυξημένες ανάγκες στην Εναέρια Κυκλοφορία, σε ότι αφορά την ύπαρξη πιστοποιημένων Ραδιοναυτιλιακών Βοηθημάτων και κατ΄επέκταση στην ασφάλεια των πτήσεων που πρέπει να διατηρείται στο μέγιστο δυνατό βαθμό. Ως εκ τούτου είναι έκδηλος ο ειδικός επιχειρησιακός χαρακτήρας της Μονάδας και η μοναδικότητα Αεροσκάφους και ΣΑΕ, μιας και καλείται να επιτηρεί την πλήρη ετοιμότητα του Εθνικού Εναερίου χώρου και την διατήρηση του σε επιχειρησιακή εκμετάλλευση.
    7. Οπως φαίνεται και στις επόμενες σελίδες μπορεί να εκτιμηθεί δεόντως ο όγκος των αποστολών που καλείται η Μονάδα μας να εκτελέσει ετησίως , διαθέτοντας πεπαλαιωμένο, για τα σημερινά δεδομένα των δορυφορικών επικοινωνιών και των σύγχρονων συστημάτων εντοπισμού θέσης εξοπλισμό και μη ικανό αριθμό έμψυχου δυναμικού.

    ΕΠΕΞΗΓΗΣΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ
    ΜΟΝΑΔΑΣ ΠΤΗΤΙΚΩΝ ΜΕΣΩΝ

    1. Ραδιοναυτιλιακά Βοηθήματα :

      Εννοούνται τα βοηθήματα εκείνα που δίνουν πληροφορίες στα Αεροσκάφη για την σχετική θέση τους στον ορίζοντα (αζιμούθιο - απόσταση ) από κάποιο συγκεκριμένο βοήθημα, οδηγίες για ασφαλή προσγείωση με όργανα και γενικώς πληροφορίες για ασφαλή ραδιοπλοήγηση των Αεροσκαφών.
    Σημειωτέον ότι όλα τα Βοηθήματα αυτά έχουν περιοδικότητα διεξαγωγής του Από Αέρα Ελέγχου και κατ΄επέκταση της πιστοποίησής τους (ανά 4μηνο, 8μηνο, 12μηνο αναλόγως) που όταν δεν τηρηθεί, με βάση τους Διεθνείς Κανονισμούς, τίθενται εκτός επιχειρησιακής εκμετάλλευσης , προκαλώντας αντίστοιχες επιπτώσεις στην Εναέρια Κυκλοφορία.
    Τα λειτουργούντα και υπό εγκατάσταση σήμερα Ραδιοναυτιλιακά βοηθήματα της Χώρας αναπτύσσονται κατά είδος και αριθμό ως εξής :
    VOR/DME         50
    NDB                   50
    ILS                     12
    TACAN              28
    RADAR             14

    2. Οπτικά Βοηθήματα :

      Εννοούνται τα οπτικά εκείνα Βοηθήματα τα οποία είναι εγκατεστημένα κατά μήκος των διαδρόμων των Αεροδρομίων - Ελικοδρομίων και δίνουν πληροφορίες - οδηγίες στα Αεροσκάφη - Ελικόπτερα για την ακολουθούμενη γωνία καθόδου και κατ΄επέκταση την ασφαλή προσγείωσή τους.
    Τα λειτουργούντα και υπο εγκατάσταση σήμερα Οπτικά Βοηθήματα της χώρας αναπτύσσονται κατά είδος και αριθμό ως εξής :
    PAPI - VASI - APAPI             70
    HAPI                                          20

    3. Πλήρωμα Αεροσκάφους

    Χειριστές - Ηλεκτρονικοί (Ιπτάμενοι Ελεγκτές)
    Πρόκειται για εξειδικευμένο - εμπειρο προσωπικό, το οποίο έχει εξειδικευθεί στο αντικείμενο του Από Αέρα Ελέγχου Αεροναυτιλιακών Βοηθημάτων , στην Σχολή Πολιτικής Αεροπορίας (ΣΠΟΑ) ή και στην αλλοδαπή.
    Με την πολύχρονη εμπειρία τους και την ποιοτική τους απόδοση, συμβάλλουν αποτελεσματικά στη διατήρηση σε πλήρη επιχειρησιακή εκμετάλλευση, χωρίς διακοπή όλων των προαναφερθέντων συστημάτων και κατ΄επέκταση ολόκληρου του Εθνικού Εναερίου χώρου.

    4. Αεροσκάφος  - Σύστημα Από Αέρα Ελέγχου (ΣΑΕ)

    Το Αεροσκάφος με το οποίο επιχειρεί η Μονάδα έχει νηολόγιο  SX-ECG και  είναι τύπου BEECHCRAFT KING AIR 200  ειδικά εξοπλισμένο με  Σύστημα από Αέρα Ελέγχου (ΣΑΕ)  SIERRA  TD-7701 , πιστοποιημένο από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας προκειμένου να εκτελεί τους Από Αέρα Ελέγχους  μέσω των οποίων ακολούθως πιστοποιείται η επιχειρησιακή εκμετάλλευση όλων των Ραδιοναυτιλιακών συστημάτων που προαναφέρθησαν.
    Το υπάρχον σύστημα Αεροσκάφος - Κονσόλα αντικατέστησε το 1978, τα δύο Αεροσκάφη τύπου DC-3 (Ντακότα) και ένα ελικόπτερο , με τα οποία έως τότε η ΥΠΑ εκτελούσε τους Από Αέρα Ελέγχους των Ραδιοναυτιλιακών και Οπτικών Βοηθημάτων.
    Σήμερα βρίσκεται σε εξέλιξη ένα πρόγραμμα εκσυγχρονισμού του εξολπλισμού της Μονάδας, σε εφαρμογή του οποίου είναι σε τελικό στάδιο οι διαδικασίες προμήθειας νέου Αεροσκάφους, το οποίο προβλέπεται να είναι τύπου CESSNA CITATION X, εξοπλισμένο με υπέρσύγχρονη κονσόλα τύπου AERODATA. Ταυτόχρονα έχει προγραμματισθεί η άμεση αντικατάσταση της κονσόλας του υπάρχοντος Αεροσκάφους οπότε μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος εκσυγχρονισμού οι προοπτικές ανάπτυξης για την Μονάδα θα είναι οι βέλτιστες δυνατές.
    Το Αεροσκάφος υποστηρίζεται τεχνικά :

    1. Από την Ολυμπιακή Αεροπορία σε επίπεδο LINE MAINTENANCE  και Λογιστικης Υποστήριξης , σε εφαρμογή σχετικής Σύμβασης μεταξύ ΥΠΑ - ΟΑ.
    2.  Από εξουσιοδοτημένα επισκευαστικά κέντρα της BEECHCRAFT στην Γερμανία όπου πραγματοποιούνται :
      Α) Η προγραμματισμένη συντήρηση ανάλογα με τις ώρες πτήσεως, στην βάση 800 ωρών, που γίνεται σε 4 κύκλους  των 200 ωρών (PHASE 1 - PHASE 4) , περίπου 2 έως 3 φορές τον χρόνο.
      Β) Οι προσθετες εργασίες (ADDITIONALS) , κατά το μεγαλύτερο μέρος τους.
      Γ) Οι εργασίες καθορισμένου χρόνου (TIME CONTROL) , κατά το μεγαλύτερο μέρος τους.
      Ο ειδικός Ηλεκτρονικός εξοπλισμός δηλαδή η κονσόλα (Σύστημα Από Αέρα Ελέγχου - ΣΑΕ) υποστηρίζεται τεχνικά και πιστοποιείται σε τακτά χρονικά διαστήματα από τους Ηλεκτρονικούς - Ιπτάμενους Ελεγκτές που υπηρετούν στην Μονάδα.


    ΡΑΔΙΟΝΑΥΤΙΛΙΑΚΑ ΚΑΙ ΟΠΤΙΚΑ ΒΟΗΘΗΜΑΤΑ (NAVAIDS)           ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ FIR ΠΟΥ ΠΙΣΤΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΥΠΑ/ΜΠΜ

    1. Ραδιοβοηθήματα VOR/DME

     Οι Από Αέρα Ελεγχοι των VOR/DME πραγματοποιούνται με την συνεργασία δύο ομάδων. Η μία αποτελείται από το προσωπικό τεχνικής υποστήριξης του συγκεκριμένου κάθε φορά συτήματος , και οι οποίοι δεν ανήκουν στην Μονάδα, ενώ η δεύτερη ομάδα που είναι το πλήρωμα του Αεροσκάφους αποτελείται από τους δύο Χειριστές και δύο Ηλεκτρονικούς  - Ιπτάμενους Ελεγκτές.
    Η Διάρκεια του κάθε ελέγχου είναι περίπου 3 - 4 ώρες στις οποίες συμπεριλαμβάνονται και οι ώρες μετάβασης - επιστροφής.
    Λαμβάνοντας υπ΄όψη την προβλεπόμενη από την ΜΟΔ16 (Περιοδικός Από Αέρα Ελεγχος Βοηθημάτων Πτήσεως) περιοδικότητα ελέγχου των VOR/DME που κατά μέσο όρο είναι 8 μήνες καθορίζεται ένας συντελεστής 1,5 , με την χρήση του οποίου μπορεί να γίνει μια εκτίμηση των απαιτούμενων κατ΄έτος ελέγχων,  που είναι        50 Ραδιοβοηθήματα Χ 1,5 =  75 Ελεγχοι.

    Α/Α

    VOR/DME

    I.D.

    ΣΥΧΝΟΤΗΤΑ

    DME CH.

    1

    ΑΘΗΝΑ (ΣΤΡΩΜΑ)

    ATV

    114,4

    91

    2

    AΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ

    ALX

    113,8

    85

    3

    ΑΡΑΞΟΣ

    ARA

    112,7

    74

    4

    ΓΡΕΒΕΝΑ

    GRV

    116,7

    114

    5

    ΔΙΔΥΜΟ

    DDM

    117,2

    119

    6

    ΕΛΕΥΣΙΝΑ (Π.Α.)

    ΥΠΟ  ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ

     

    7

    ΖΑΚΥΝΘΟΣ

    ZAT

    110,8

    45

    8

    ΗΡΑΚΛΕΙΟ

    IRA

    108,8

    25

    9

    ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ(ΜΙΚΡΑ)

    MKR

    110,8

    45

    10

    ΘΕΣΑΛΛΟΝΙΚΗ

    TSL

    112,1

    58

    11

    ΙΩΑΝΝΙΝΑ

    YNN

    108,6

    23

    12

    ΙΩΑΝΝΙΝΑ (ΜΙΤΣΙΚΕΛΙ)

    IWA

    113,1

    78

    13

    ΚΑΛΑΜΑΤΑ

    ΚΑΜ

    112,6

    73

    14

    ΚΑΡΠΑΘΟΣ

    KPC

    111,4

    51

    15

    ΚΑΡΥΣΤΟΣ

    KRO

    112,2

    59

    16

    ΚΑΣΤΟΡΙΑ

    KAS

    114,5

    92

    17

    ΚΕΑ

    ΚΕΑ

    115,0

    97

    18

    ΚΕΡΚΥΡΑ

    KRK

    114,7

    94

    19

    KEΡΚΥΡΑ (ΓΑΡΙΤΣΑ)

    GAR

    108,8

    25

    20

    ΚΕΦΑΛΛΟΝΙΑ

    KFL

    115,5

    102

    21

    ΚΟΖΑΝΗ

    ΚΟΖ

    109,6

    33

    22

    ΚΥΘΗΡΑ

    ΥΠΟ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ

    23

    ΚΩΣ

    KOS

    109,0

    27

    24

    ΛΗΜΝΟΣ

    LMO

    109,2

    29

    25

    ΜΗΛΟΣ

    ΜΙL

    113,5

    82

    26

    ΜΥΚΟΝΟΣ

    MKN

    110,0

    37

    27

    ΜΥΤΙΛΗΝΗ (ΛΕΣΒΟΣ)

    LSV

    114,2

    89

    28

    ΜΥΤΙΛΗΝΗ

    MLN

    109,6

    33

    29

    Ν. ΑΓΧΙΑΛΟΣ

    AGH

    110,4

    41

    30

    ΠΑΛΑΙΟΧΩΡΑ

    PLH

    114,6

    93

    31

    ΠΡΕΒΕΖΑ

    PRV

    110,0

    37

    32

    ΡΟΔΟΣ (ΠΑΡΑΔΕΙΣΙ)

    PAR

    108,6

    23

    33

    ΡΟΔΟΣ

    RDS

    115,8

    105

    34

    ΣΑΜΟΣ

    SAM

    111,6

    53

    35

    ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ

    SNI

    110,4

    41

    36

    ΣΗΤΕΙΑ

    SIT

    113,3

    80

    37

    ΣΚΟΠΕΛΟΣ

    SKL

    113,4

    81

    38

    ΣΚΥΡΟΣ

    SKS

    116,6

    113

    39

    ΣΟΥΔΑ

    SUD

    108,6

    23

    40

    ΣΠΑΤΑ (Ο3L)

    SAT

    109,6

    33

    41

    ΣΠΑΤΑ (03R)

    SPA

    117,5

    122

    42

    ΣΤΕΦΑΝΟΒΙΚΙ (Γ.Ε.Σ.)

    STV

    112,9

     

    43

    ΤΑΝΑΓΡΑ

    TGG

    111,8

    55

    44

    ΤΑΤΟΪ (Π.Α.)

    ΥΠΟ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ

    45

    ΤΡΙΠΟΛΗ

    TRL

    116,2

    109

    46

    ΦΥΣΚΑ

    FSK

    116,4

    111

    47

    ΧΙΟΣ (ΜΕΣΤΑ)

    MES

    117,6

    123

    48

    ΧΙΟΣ

    HOS

    110,8

    45

    49

    ΧΡΥΣΟΥΠΟΛΗ

    KPL

    108,8

    25

    2. Ραδιοβοήθηματα ILS (Instrument Landing System)

      Οι Από Αέρα Ελεγχοι των ILS πραγματοποιούνται με την συνεργασία τριών ομάδων. Η μία αποτελείται από το προσωπικό τεχνικής υποστήριξης του συγκεκριμένου κάθε φορά συστήματος , και οι οποίοι δεν ανήκουν στην Μονάδα,  η δεύτερη ομάδα αποτελείται από δύο Ηλεκτρονικούς - Ιπτάμενους Ελεγκτές οι οποίοι παραμένουν στο έδαφος και χειρίζονται τον Θεοδόλιχο ο οποίος είναι απαραίτητος για τον ακριβή προσδιορισμό της θέσης του Αεροσκάφους στον χώρο, κατά την διάρκεια του ελέγχου, και η τρίτη ομάδα είναι το πλήρωμα του Αεροσκάφους που αποτελείται από τους δύο Χειριστές  και δύο Ηλεκτρονικούς  - Ιπτάμενους Ελεγκτές.
    Η διάρκεια του κάθε ελέγχου είναι περίπου 4 - 5 ώρες στις οποίες συμπεριλαμβάνονται και οι ώρες μετάβασης - επιστροφής.
    Λαμβάνοντας υπ΄όψη την προβλεπόμενη από την ΜΟΔ16 (Περιοδικός Από Αέρα Ελεγχος Βοηθημάτων Πτήσεως) περιοδικότητα ελέγχου των ILS που κατά μέσο όρο είναι 6 μήνες καθορίζεται ένας συντελεστής 2 , με την χρήση του οποίου μπορεί να γίνει μια εκτίμηση των απαιτούμενων κατ΄έτος ελέγχων,  που είναι    12 Ραδιοβοηθήματα Χ 2 =  24  Ελεγχοι.

    Α/Α

    ILS

    I.D.

    LOC

    G.P.

    DME

    1

    ΕΛΕΥΣΙΝΑ (Π.Α.)

    ΥΠΟ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ

    2

    ΚΑΛΑΜΑΤΑ (Π.Α.)

    ΥΠΟ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ

    3

    ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ 10

    Ι-ΜΑΚ

    110,9

    330,8

    44

    4

    ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ 16

    I-TSL

    110,3

    335,0

    40

    5

    Ν. ΑΓΧΙΑΛΟΣ (Π.Α.)

    I-ANC

    110,9

    330,8

    44

    6

    ΠΡΕΒΕΖΑ (Π.Α.)

    I-PRV

    110,9

    330,8

    44

    7

    ΡΟΔΟΣ

    I-RDS

    110,3

    335,0

    40

    8

    ΣΠΑΤΑ 03L

    I-ATL

    110,5

    329,6

    42

    9

    ΣΠΑΤΑ 03R

    I-ATR

    111,1

    331,7

    48

    10

    ΣΠΑΤΑ 21L

    I-EVL

    111,1

    331,7

    48

    11

    ΣΠΑΤΑ 21R

    I-EVR

    110,5

    329,6

    42

    12

    ΤΑΝΑΓΡΑ (Π.Α.)

    ΥΠΟ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ

    3. Ραδιοβοηθήματα TACAN

     Οι Από Αέρα Ελεγχοι των TACAN πραγματοποιούνται με την συνεργασία τριών ομάδων. Η μία αποτελείται από το προσωπικό τεχνικής υποστήριξης του συγκεκριμένου κάθε φορά συστήματος , και οι οποίοι δεν ανήκουν στην Μονάδα,  η δεύτερη ομάδα αποτελείται από δύο Ηλεκτρονικούς - Ιπτάμενους Ελεγκτές οι οποίοι παραμένουν στο έδαφος και χειρίζονται τον Θεοδόλιχο ο οποίος είναι απαραίτητος για τον ακριβή προσδιορισμό της θέσης του Αεροσκάφους στον χώρο, κατά την διάρκεια του ελέγχου, και η τρίτη ομάδα είναι το πλήρωμα του Αεροσκάφους που αποτελείται από τους δύο Χειριστές  και δύο Ηλεκτρονικούς  - Ιπτάμενους Ελεγκτές.
    Η διάρκεια του κάθε ελέγχου είναι περίπου  3 - 4 ώρες στις οποίες συμπεριλαμβάνονται και οι ώρες μετάβασης - επιστροφής.
    Λαμβάνοντας υπ΄όψη την προβλεπόμενη από την ΜΟΔ16 (Περιοδικός Από Αέρα Ελεγχος Βοηθημάτων Πτήσεως) περιοδικότητα ελέγχου των TACAN που κατά μέσο όρο είναι 6 μήνες καθορίζεται ένας συντελεστής 2 , με την χρήση του οποίου μπορεί να γίνει μια εκτίμηση των απαιτούμενων κατ΄έτος ελέγχων,  που είναι   26 Ραδιοβοηθήματα Χ 2 =  52  Ελεγχοι.
    H Μονάδα Πτητικών Μέσων έχει την ευθύνη Ελέγχου μόνο του TACAN Κοτρωνίου το οποίο ανήκει στο Πολεμικό Ναυτικό. Την ευθύνη Ελέγχου των υπολοίπων έχει η Πολεμική Αεροπορία και συγκεκριμένα η 112ΠΜ/ΡΒ. Επειδή όμως το ειδικά εξοπλισμένο Αεροσκάφος της Πολεμικής Αεροπορίας YS11 - 143 , είναι πεπαλαιωμένο και παραμένει καθηλωμένο για μεγάλα χρονικά διαστήματα , σε εφαρμογή σχετικής Διϋπουργικής απόφασης, τους ελέγχους για όσο χρονικό διάστημα τυχόν  απαιτηθεί, πραγματοποιεί η Μονάδα μας σε συνεργασία με προσωπικό της 112ΠΜ/ΡΒ.

    Α/Α

    TACAN

    I.D.

    CH.

    1

    ΑΝΔΡΑΒΙΔΑ

    AML

    61

    2

    ΑΡΑΞΟΣ

    ARX

    71

    3

    ΕΛΕΥΣΙΝΑ

    ELF

    19

    4

    ΗΡΑΚΛΕΙΟ

    RKL

    20

    5

    ΚΑΛΑΜΑΤΑ

    KLM

    99

    6

    ΚΑΡΠΑΘΟΣ

    RPA

    33

    7

    ΚΑΣΤΕΛΙ

    KSL

    56

    8

    ΚΟΤΡΩΝΙ (Π.Ν.)

    KRN

    101

    9

    ΚΥΘΗΡΑ

    KTR

    31

    10

    ΛΑΡΙΣΑ

    LAR

    27

    11

    ΛΗΜΝΟΣ

    LMN

    95

    12

    ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ

    MKA

    100

    13

    ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ (ΜΙΚ)

    MIK

    121

    14

    ΜΗΛΟΣ

    MLS

    125

    15

    Ν. ΑΓΧΙΑΛΟΣ

    ANL

    103

    16

    ΠΡΕΒΕΖΑ

    PRV

    29

    17

    ΡΟΔΟΣ

    ROD

    121

    18

    ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ

    SAN

    111

    19

    ΣΚΟΠΕΛΟΣ

    SKL

    24

    20

    ΣΚΥΡΟΣ

    SKY

    108

    21

    ΣΟΥΔΑ

    SUD

    49

    22

    ΤΑΝΑΓΡΑ

    TGR

    21

    23

    ΤΑΤΟΪ

    ΥΠΟ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ

    24

    ΤΡΙΠΟΛΗ

    ΥΠΟ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ

    25

    ΤΥΜΠΑΚΙ

     

    35

    26

    ΧΡΥΣΟΥΠΟΛΗ

    KRP

    90

    4. Ραδιοβοηθήματα NDB

    Οι Από Αέρα Ελεγχοι των NDB πραγματοποιούνται μόνο από το πλήρωμα του Αεροσκάφους.
    Η διάρκεια του κάθε ελέγχου είναι περίπου 3-4 ώρες στις οποίες συμπεριλαμβάνονται και οι ώρες μετάβασης - επιστροφής. Για την διευκόλυνση του προγράμματος πτήσεων και εξοικονόμιση ωρών πτήσεως στον προαναφερόμενο χρόνο γίνεται προσπάθεια εκτέλεσης 2- 3 ελέγχων γειτονικών Ραδιοβοηθημάτων σε κάθε αποστολή.
    Λαμβάνοντας υπ΄όψη την προβλεπόμενη από την ΜΟΔ16 (Περιοδικός Από Αέρα Ελεγχος Βοηθημάτων Πτήσεως) περιοδικότητα ελέγχου των NDB που  είναι 12 μήνες καθορίζεται ένας συντελεστής 0,5 , με την χρήση του οποίου μπορεί να γίνει μια εκτίμηση των απαιτούμενων κατ΄έτος ελέγχων,  που είναι                                    45 Ραδιοβοηθήματα Χ 0,5 =  23 έλεγχοι

    Α/Α

    NDB

    I.D

    FREQ.

    1

    ΑΙΓΙΝΑ

    EGN

    387

    2

    ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ

    ALP

    351

    3

    ANΔΡΑΒΙΔΑ

    AML

    367

    4

    ΑΣΤΥΠΑΛΑΙΑ

    ATL

    422

    5

    ΔΕΚΕΛΕΙΑ

    DEK

    388

    6

    ΕΛΕΥΣΙΝΑ

    ELF

    418

    7

    ΖΑΚΥΝΘΟΣ

    ZAT

    326

    8

    ΗΡΑΚΛΕΙΟ

    HER

    431

    9

    ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

    THS

    345

    10

    ΙΚΑΡΙΑ

    ΙΚΑ

    322

    11

    ΙΩΑΝΝΙΝΑ

    ΙΟΑ

    340

    12

    ΚΑΛΑΜΑΤΑ

    ΚΤΑ

    348

    13

    ΚΑΡΠΑΘΟΣ

    KRC

    314

    14

    ΚΑΡΥΣΤΟΣ

    KRS

    286

    15

    ΚΑΣΟΣ

    ΚΑΟ

    333

    16

    KΑΣΤΕΛΟΡΙΖΟ

    KZO

    416

    17

    ΚΑΣΤΟΡΙΑ

    KSO

    372

    18

    ΚΕΡΚΥΡΑ

    ΚΕΚ

    403

    19

    ΚΕΦΑΛΛΟΝΙΑ

    KEF

    318

    20

    ΚΟΖΑΝΗ

    ΚΖΝ

    291

    21

    ΚΟΡΙΝΘΟΣ

    KOR

    392

    22

    ΚΥΘΗΡΑ

    ΚΙΤ

    372

    23

    ΚΩΣ

    KOS

    311

    24

    ΛΑΡΙΣΑ

    LSA

    362

    25

    ΛΕΡΟΣ

    LRO

    419

    26

    ΜΥΤΙΛΗΝΗ

    LVO

    397

    27

    ΛΗΜΝΟΣ

    LIO

    270

    28

    MHΛΟΣ

    MLO

    378

    29

    ΜΥΚΟΝΟΣ

    ΜΚΟ

    401

    30

    Ν. ΑΓΧΙΑΛΟΣ

    ΝΑΝ

    355

    32

    ΝΑΞΟΣ

    ΝΧΟ

    326

    32

    ΠΑΡΟΣ

    PAO

    386

    33

    ΠΡΕΒΕΖΑ

    PRV

    353

    34

    ΡΟΔΟΣ

    ROS

    339

    35

    ΣΑΜΟΣ

    SMO

    375

    36

    ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ

    THR

    307

    37

    ΣΚΙΑΘΟΣ

    SKC

    326

    38

    ΣΗΤΕΙΑ

    STA

    337

    39

    ΣΟΥΔΑ

    SUD

    409

    40

    ΣΥΡΟΣ

    SYR

    417

    41

    ΦΥΣΚΑ

    FIS

    314

    42

    XIOΣ

    HIO

    299

    43

    ΧΡΥΣΟΥΠΟΛΗ

    KHR

    327

    5. RADAR

      Σύμφωνα με τα προβλεπόμενα, σε αρχικό και περιοδικό κατ΄έτος Από Αέρα Ελεγχο υπόκεινται μόνο τα πρωτεύοντα συστήματα RADAR. Oι Ελεγχοι αυτοί πραγματοποιούνται με την συνεργασία δύο ομάδων. Η μία είναι η προβλεπόμενη ομάδα ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΕΠΙΤΗΡΗΣΗΣ ΕΝΑΕΡΙΟΥ ΧΩΡΟΥ (ΑΣΕΕΧ), και η άλλη αποτελείται από δύο Χειριστές και έναν Ηλεκτρονικό - Ιπτάμενο Ελεγκτή που είναι το πλήρωμα του Αεροσκάφους.
    Λαμβάνοντας υπ΄όψη την προβλεπόμενη από την ΜΟΔ16 (Περιοδικός Από Αέρα Ελεγχος Βοηθημάτων Πτήσεως) περιοδικότητα ελέγχου των πρωτευόντων RADAR  είναι 12 μήνες καθορίζεται ένας συντελεστής 1 , με την χρήση του οποίου μπορεί να γίνει μια εκτίμηση των απαιτούμενων κατ΄έτος ελέγχων,  που είναι                             7 RADAR  Χ 1 =  7  Ελεγχοι.

    A/A

    RADAR

    ΤΥΠΟΣ

    ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ

    1

    ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ

    PRIMARY-SECONDARY

    ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗΣ

    2

    ΣΠΑΤΩΝ (ΚΑΜΑΡΑ)

    PRIMARY-SECONDARY

    ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗΣ

    3

    ΣΠΑΤΩΝ (ΜΕΡΕΝΤΑ)

    SECONDARY

    ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗΣ

    4

    ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

    PRIMARY-SECONDARY

    ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗΣ

    5

    ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ

    PRIMARY-SECONDARY

    ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗΣ

    6

    ΡΟΔΟΥ

    PRIMARY-SECONDARY

    ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗΣ

    7

    ΚΕΡΚΥΡΑΣ

    PRIMARY-SECONDARY

    ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗΣ

    8

    ΥΜΗΤTΟΥ

    PRIMARY-SECONDARY

    ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ

    9

    ΠΗΛΙΟΥ

    SECONDARY

    ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ

    10

    ΛΕΥΚΑΔΑΣ

    SECONDARY

    ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ

    11

    ΘΑΣΟΥ

    ΥΠΟ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ

    12

    ΚΑΡΠΑΘΟΥ

    SECONDARY

    ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ

    13

    ΚΥΘΗΡΩΝ

    SECONDARY

    ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ

    14

    ΡΟΔΟΥ (ΑΤΑΒΥΡΟΣ)

    SECONDARY

    ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ

    6. Οπτικά συστήματα (PAPI - VASI - HAPI )

    Οι Από Αέρα Ελεγχοι των Οπτικών Συστημάτων (PAPI - HAPI - VASI) πραγματοποιούνται με την συνεργασία τριών ομάδων. Η μία αποτελείται από το προσωπικό τεχνικής υποστήριξης του συγκεκριμένου κάθε φορά συστήματος , και οι οποίοι δεν ανήκουν στην Μονάδα,  η δεύτερη ομάδα αποτελείται από δύο Ηλεκτρονικούς - Ιπτάμενους Ελεγκτές οι οποίοι παραμένουν στο έδαφος και χειρίζονται τον Θεοδόλιχο ο οποίος είναι απαραίτητος για τον ακριβή προσδιορισμό της θέσης του Αεροσκάφους στον χώρο, κατά την διάρκεια του ελέγχου, και η τρίτη ομάδα είναι το πλήρωμα του Αεροσκάφους που αποτελείται από τους δύο Χειριστές  και έναν  Ηλεκτρονικό  - Ιπτάμενο Ελεγκτή.
    Ο ανωτέρω έλεγχος συνήθως πραγματοποιείται κατά τις νυκτερινές ώρες και ο αριθμός των ελέγχων εκτιμάται σε 15 περίπου κατ΄έτος δεδομένου ότι για τα συστήματα αυτά δεν προβλέπεται περιοδικότητα. Η διάρκεια του ελέγχου είναι περίπου 3 - 4 ώρες συμπεριλαμβανομένων των ωρών μετάβασης και επιστροφής.

    Α/Α

    ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑΣ

     

    ΑΚΡΑ ΔΙΑΔΡΟΜΟΥ

    1

    ΑΓΡΙΝΙΟΥ

    Π.Α.

    09

    2

    ΑΓΡΙΝΙΟΥ

    Π.Α.

    29

    2

    ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ

     

    7

    3

    ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ

     

    25

    4

    ΑΝΔΡΑΒΙΔΑΣ

    Π.Α.

    16

    5

    ΑΝΔΡΑΒΙΔΑΣ

    Π.Α.

    34

    6

    ΑΡΑΞΟΥ

    Π.Α.

    36

    7

    ΑΡΑΞΟΥ

    Π.Α.

    18

    8

    ΖΑΚΥΝΘΟΥ

     

    16

    9

    ΖΑΚΥΝΘΟΥ

     

    34

    10

    ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ

    Π.Α.

    09

    11

    ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ

    Π.Α.

    27

    12

    ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

     

    10

    13

    ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

     

    28

    14

    ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

     

    16

    15

    ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

     

    34

    16

    ΙΚΑΡΙΑΣ

     

    15

    17

    ΙΚΑΡΙΑΣ

     

    33

    18

    ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ

     

    14

    19

    ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ

     

    32

    20

    ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ

     

    34

    21

    ΚΑΡΠΑΘΟΥ

    Π.Α.

    12

    22

    ΚΑΡΠΑΘΟΥ

    Π.Α.

    32

    23

    ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ

    Π.Α.

    17

    24

    ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ

    Π.Α.

    35

    25

    ΚΕΡΚΥΡΑΣ

     

    17

    26

    ΚΕΡΚΥΡΑΣ

     

    35

    27

    ΚΩ

     

    15

    28

    ΚΩ

     

    33

    29

    ΚΕΦΑΛΛΟΝΙΑΣ

     

    14

    30

    ΚΕΦΑΛΛΟΝΙΑΣ

     

    32

    31

    ΚΟΖΑΝΗΣ

     

    32

    32

    ΚΥΘΗΡΩΝ

     

    02

    33

    ΚΥΘΗΡΩΝ

     

    20

    34

    ΛΑΡΙΣΑΣ

    Π.Α.

    26

    35

    ΛΑΡΙΣΑΣ

    Π.Α.

    08

    36

    ΛΗΜΝΟΣ

    Π.Α.

    04

    37

    ΛΗΜΝΟΣ

    Π.Α.

    22

    38

    ΜΥΚΟΝΟΥ

     

    34

    39

    ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ

     

    15

    40

    ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ

     

    33

    41

    ΠΡΕΒΕΖΑΣ

    Π.Α.

    07R

    42

    ΠΡΕΒΕΖΑΣ

    Π.Α.

    07L

    43

    ΠΡΕΒΕΖΑΣ

    Π.Α.

    25R

    44

    ΠΡΕΒΕΖΑΣ

    Π.Α.

    25L

    45

    ΡΟΔΟΥ

     

    07

    46

    ΡΟΔΟΥ

     

    25

    47

    ΣΑΜΟΥ

     

    09

    48

    ΣΑΝΤΟΡΙΝΗΣ

    Π.Α.

    16

    49

    ΣΑΝΤΟΡΙΝΗΣ

    Π.Α.

    34

    50

    ΣΚΙΑΘΟΥ

     

    02

    51

    ΣΚΙΑΘΟΥ

     

    20

    52

    ΣΠΑΤΩΝ

     

    21L

    53

    ΣΠΑΤΩΝ

     

    21R

    54

    ΣΠΑΤΩΝ

     

    03L

    55

    ΣΠΑΤΩΝ

     

    03R

    56

    ΣΥΡΟΥ

     

    18

    57

    ΣΥΡΟΥ

     

    36

    58

    ΤΑΝΑΓΡΑΣ

    Π.Α.

    10

    59

    ΤΑΝΑΓΡΑΣ

    Π.Α.

    28

    60

    ΧΑΝΙΩΝ

    Π.Α.

    11

    61

    ΧΑΝΙΩΝ

    Π.Α.

    29

    62

    ΧΙΟΥ

     

    01

    63

    ΧΙΟΥ

     

    19

    64

    ΧΡΥΣΟΥΠΟΛΗΣ

     

    05

    65

    ΧΡΥΣΟΥΠΟΛΗΣ

     

    23

    66

    Δ.Α. ΣΗΤΕΙΑΣ

     

    23

     

    • Στα συστήματα με την ένδειξη Π.Α. την ευθύνη ελέγχου και λειτουργίας έχει η Πολεμική Αεροπορία. Ελέγχονται από την ΜΠΜ περιστασιακά και εφ΄όσον υπάρξει σχετική απαίτηση.
    • Υπάρχουν εγκατεστημένα και σταδιακά δίνονται σε επιχειρησιακή εκμετάλλευση 29 συστήματα ΗΑΡΙ σε αντίστοιχα ελικοδρόμια.
    • Στην περιοχή των Κυκλάδων υπάρχουν εγκατεστημένα και σταδιακά δίνονται σε επιχειρησιακή εκμετάλλευση 10 συστήματα ΑΡΑΡΙ σε αντίστοιχα ελικοδρόμια.

    ΛΟΙΠΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
    ΜΟΝΑΔΑΣ ΠΤΗΤΙΚΩΝ ΜΕΣΩΝ (ΜΠΜ)

    • Από Αέρα Ελεγχος και ακολούθως πιστοποίηση Ενόργανων Διαδικασιών Προσέγγισης και Αναχώρησης - Αεροδιαδρόμων . Οι έλεγχοι αυτοί είναι κατά μέσο όρο  5-10 ετησίως, η μέση χρονική διάρκεια είναι της τάξεως των 3 ωρών συμπεριλαμβανομένων των ωρών μετάβασης επιστροφής. Κατά κανόνα συνδυάζονται με τον περιοδικό έλεγχο των εμπλεκομένων Ραδιοβοηθημάτων για εξοικονόμηση κόστους αλλά και ωρών πτήσης του Αεροσκάφους.
    • Αρχικοί μετά την εγκατάσταση Από Αέρα Ελεγχοι Ραδιοβοηθημάτων και Οπτικών Συστημάτων . Ο αριθμός αυτών των ελέγχων δεν μπορεί να υπολογισθεί με ακρίβεια διότι εξαρτώνται από τα σε εξέλιξη προγράμματα νέων εγκαταστάσεων ή αντικαταστάσεων των αντιστοίχων συστημάτων της ΥΠΑ και του ΓΕΑ . Οι έλεγχοι αυτοί είναι ιδιαίτερα χρονοβόροι και επίπονοι διότι προβλέπουν λεπτομερείς αρχικές ρυθμίσεις των συσκευών. Σαν τάξη μεγέθους για έναν τέτοιας μορφής έλεγχο συστήματος  VOR/DME, απαιτούνται περίπου 5 - 6  ώρες ενώ για ένα σύστημα ILS υπερβαίνει τις 15.
    • Ειδικοί έλεχοι για την καταλληλότητα θέσης εγκατάστασης Ραδιοβοηθημάτων (SITE EVALUATION). Αυτοί οι έλεγχοι γίνονται μετά από απαίτηση της αρμόδιας Διεύθυνσης και έχουν σχέση με τα προγράμματα νέων εγκαταστάσεων ή αντικαταστάσεων των αντιστοίχων συστημάτων της ΥΠΑ και του ΓΕΑ. Ο αριθμός τους σε ετήσια βάση δεν μπορεί να προκαθορισθεί κατά κανόνα όμως δεν υπαιρβαίνει τους 2 - 3 ετησίως.
    • Ειδικοί Από Αέρα Ελεγχοι (SPECIAL). Αυτοί διενεργούνται κάτω από ορισμένες συνθήκες, συνήθως μετά από εκτεταμένη βλάβη του Ραδιοβοηθήματος  κατόπιν σχετικής απαίτησης του έχοντος την τεχνική υποστήριξη ή των  Υπηρεσίων Εναερίου Κυκλοφορίας.
    • Διερευνητικοί έλεγχοι μετά από ατύχημα (AFTER ACCIDENT).
    • Ειδικές πτήσεις για έλεγχο παρεμβολών στις συχνότητες που χρησιμοποιούνται από την Αεροναυτιλία.
    • Ειδικές πτήσεις για έλεγχο ραδιοκάλυψης συχνοτήτων επικοινωνίας εδάφους -αέρος.
    • Ειδικές πτήσεις μεταφοράς Διοικητικών παραγόντων (Υπουργοί - Δ/ΥΠΑ) ή κατεπείγουσα μεταφορά προσωπικού της ΥΠΑ.
    • Ανάλυση αποτελεσμάτων Από Αέρα Ελέγχων , σύνταξη των σχετικών εκθέσεων και απόδοση των Ραδιοναυτιλιακών Βοηθημάτων σε επιχειρησιακή εκμετάλλευση

    ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΑΠΟ ΑΕΡΑ ΕΛΕΓΧΟΥ

    Πρέπει να τονισθεί ότι τοσο οι χειριστές όσο και οι Ηλεκτρονικοί - Ιπτάμενοι Ελεγκτές κατά την εκτέλεση του Από Αέρα Ελέγχου έχουν να αντιμετωπίσουν ιδιαίτερα δύσκολες συνθήκες :

    • Υπερβολική ζέστη το καλοκαίρι κάτω από τον ήλιο , όπου αυτό απαιτείται (προσωπικό εδάφους)
    • Υπερβολικό κρύο τον χειμώνα στις βόρειες περιοχές της χώρας και ιδιαίτερα στους ελέγχους που έχουν μεγάλη διάρκεια, όπως π.χ. έλεγχος των ILS στο Αεροδρόμιο Μακεδονία (προσωπικό εδάφους)
    • Καταπόνηση του πληρώματος στο Αεροσκάφος λόγω, δύσκολων ελιγμών που απαιτούνται για την διενέργεια του Ελεγχου,  πιθανών αναταράξεων, που ορισμένες φορές είναι ιδιαίτερα ισχυρές (π.χ. Αερολιμένας  «Ελ. Βενιζέλος»), καιρικών συνθηκών και χαμηλού ύψους πτήσης κατά την διάρκεια του ελέγχου.
    • Παράταση του προγραμματισμένου χρόνου εργασίας με ανάλογη υπέρβαση του υποχρεωτικού ωραρίου προκειμένου να ολοκληρωθεί το έργο ή να αντιμετωπισθούν τεχνικά προβλήματα του υπό έλεγχο Ραδιοβοηθήματος που συνήθως προκύπτουν.

    ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ

    Σύμφωνα με τα όσα προλύπτουν από τους πίνακες των υπό έλεγχο Ραδιοναυτιλιακών και Οπτικών Συστημάτων και με την προϋπόθεση ότι υπάρχει η δυνατότητα εκτέλεσης ολόκληρου του προβλεπόμενου προγράμματος των Από Αέρα Ελέγχων (διαθεσιμότητα Αεροσκάφους - Πληρωμάτων) , μπορεί να γίνει η κατωτέρω αριθμητική προσέγγιση του επιτελούμενου έργου σε ώρες πτήσεως :

    ΕΙΔΟΣ ΠΤΗΣΗΣ

    ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ

    ΔΙΑΡΚΕΙΑ

    ΩΡΕΣ

    VOR/DME

    75

    3.5

    262

    ILS

    24

    6

    144

    TACAN

    10

    3.5

      35

    NDB

    24

    3.5

      84

    RADAR

    7

    6

      42

    PAPI

    15

    2.5

      37

    COMMISSIONING

    10

    6

      60

    ΕΙΔΙΚΕΣ ΠΤΗΣΕΙΣ

    ΚΑΤΑ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ

      70

    ΚΥΠΡΟΣ - ΑΛΒΑΝΙΑ

    ΚΑΤΑ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ

     80

          ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΕΤΗΣΙΟΥ  ΣΥΝΟΛΟΥ ΩΡΩΝ ΠΤΗΣΕΩΣ

              814

         Να σημειωθεί ότι με τα σημερινά δεδομένα ο αριθμός αυτός των αποστολών και κατ΄επέκταση των ωρών πτήσεως δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί λόγω  παλαιότητας του εξοπλισμού , Αεροσκάφος - Σύστημα Από Αέρα Ελέγχου (ΣΑΕ), γεγονός το οποίο όμως δεν επηρεάζει άμεσα την Πιστοποίηση του Εθνικού Εναερίου Χώρου,  δίνοντας προτεραιότητα στην έγκαιρη εκτέλεση του τρέχοντος κάθε φορά, προγράμματος περιοδικών Από Αέρα Ελέγχων.

    ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ  2000 - 2004

    ypa1

     

    ypa2

     

     

 
designed & hosted by webdb